Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Roliga ideer till barnen

Av - - 4 mars 2013 18:41

Hej


Nu har jag funnit några enkla metoder man kan ordna för barnen både i förskolan och i de vardagliga hemmet för våra underbara barn där ute....Jag har alltid fascinerat mig av Naturkunskap. Vad har naturen att ge oss? Men även på plats på förskolan som ska locka barnen till att undersöka de vi ger dem och vad som finns runt om kring oss i närmiljön.


Här är ett  tips med Såpa....Barn ÄLSKAR BUBBLOR (Jag med för den delen) med alla färger som kommer från såpan och bubblor som kan göras på olika sätt.... Barn älskar att utforska.... Detta är väl inget som "Naturen" ger oss men som vi kan utforska teknik och fenomen genom att använda oss av enkla metoder tillsammans med våra små underbara barn.


 

En vanlig pantflaska som du klipper bort botten i från. Sedan fäster du  en strumpa med ett gummiband och doppar de i såpan. Barnen blåser i huvudet på flaskan åh vipps ....blir de JÄTTE långa skum "Korvar" de här kan barnen hålla på med i timmar.... spännande... Du kan även låta bli strumpan och låta barnen blåsa i den som det är och de blir STORA bubblor av den.


LYCKA till


Pedagogen



 
 
Sara

Sara

4 mars 2013 19:06

Va häftigt, Det måste jag prova :D

http://saramodigh.bloggplatsen.se

-

4 mars 2013 19:09

Varsegod :) prova de e så roligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av - - 17 november 2013 19:09

       Hejsan   hösten har dragit igång i en rusande fart ...jag tyckte de nyss var sommar och sol. Nu är de dax att träffa gubben höst som vi gjort på min arbetsplats ...mycket spännande person. Även skapat en del kring höst och satt rutiner...

Av - - 26 juni 2013 12:57


Sitter och väntar på de små att vakna...de sover tryggt på avdelningen...undrar vad dom drömmer om...vad de har för tankar kring dagen....hoppas den är bra och att jag ger dem de dom behöver och känner sig trygg med....   Tack för en underbar dag...

Av - - 24 juni 2013 22:41

En dag som alla andra vi går på rutiner och för små barn är de viktigt med rutiner, personal blir sjuk barn blir sjuka möten som skall bli av och krav från regeringen,chefer,kolleger som ifrågasätter,föräldrar lika så..... Vad står du? Jag vill ...

Av - - 24 juni 2013 22:37

Ett litet barn kommer fram till mig.......Ja jött..... Jätte jött....Jag böjer mig ner och tar försiktigt i barnets hand och ger en röst...vill du låna min famn en stund om du är trött? Barnet svarar inte utan kastar sig själv upp i famnen åh säger f...

Av - - 26 april 2013 18:18


Detta är  ett tips vad man kan göra så Enkelt med en limpistol. Kanske de är för lite äldre barn eller enbart för en vuxen pyssel att få till de fint med gamla flaskor,burkar,koppar mm... Roligt är de iallafall åh fint blir de ....       Lyc...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards